Om klubben

Klubben er en del af The Danish Ving Tsun Federation, under ledelse af Sifu Morten Ibsen og har til formål at lære alle at kunne forsvare sig selv uanset alder, køn eller akrobatiske evner.

Ving Tsun er et særdeles effektivt kampsystem, som bygger på koncepter, fremfor teknikker. Målet er at forsvare sig selv, ved at nedkæmpe modstanderen, hurtigst muligt, og ved mindst mulig fysisk kraft.
Der er meget mere i Ving Tsun systemet, end kun kamp elementet. Ving Tsun er en videnskab, og det er fascinerende hvor stor en forskel, de små forskelle kan gøre. Man bliver aldrig færdig med Ving Tsun, der vil altid være plads til forbedring og ting som kan fintænkes lidt mere.

Systemet er opbygget med tolv elevgrader, hvorefter man når til tekniker- og mestergraderne, svarende til sort bælte i andre systemer.

Træningen foregår meget uformelt, oftest to og to, hvor de forskellige koncepter indøves med fokus på at opnå en naturlig reaktion, som er direkte anvendelig. Der er derfor også en del kontakt involveret i træningen, for at få en fornemmelse af om det virker som det skal.

Der er ikke de store krav til påklædning, men medbring indendørssko, sorte joggingbukser og en hvid T-shirt, hvis du har mod på en gratis prøvetime. (Og har du ikke dette liggende, så kom alligevel, så tager vi den derfra.)

DVTF